Kupujúci je povinný pred prevzatím alebo zaplatením zásielky dopravcovi skontrolovať tovar. Ak je zistené mechanické poškodenie tovaru, je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca. Na základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový tovar.
V prípade reklamácie mechanického poškodenia, ktoré nebolo možné zistiť hneď pri prevzatí tovaru, je kupujúci povinný uplatniť túto reklamáciu okamžite po prevzatí zásielky, a to emailom na objednavky@tatraprofil.sk , kde bude uvedené meno a adresa kupujúceho, telefonický kontakt, druh, rozmer, kvalita a množstvo dodaného tovaru, opis poškodenia tovaru + fotografie poškodenia v čo najkratšom možnom čase, najdlhšie do 3 dní od kúpy/obdržania tovaru.
Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia nie je možné uznať.
Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebovaním, znečistením tovaru alebo jeho znehodnotením, prípadne jeho častí v dôsledku zanedbania skladovania, používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa. Záruka sa nevzťahuje tiež na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom. Predávajúci reklamáciu vybaví bez zbytočného odkladu, zväčša do 5-7 dní, najviac však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začína plynúť znova odo dňa vybavenia reklamácie. Predávajúci upozorní kupujúceho o vybavení reklamácie buď telefonicky alebo emailom a tovar odošle na vlastné náklady kupujúcemu.